9/16/2006

¿El fin de los colegios?

Una compañera del turno de oficio nos hizo llegar sus dudas sobre la inminencia de la reforma, incluso iba más allá y quería que citáramos la fuente que nos daba la seguridad y el aplomo del cual hacemos gala. Porque claro, el colegio dice A y nosotros decimos B, de forma que alguien se equivoca en todo esto. Aparte, nos hizo saber que hay muchos y muchas colegas que están en lo mismo. En fin, no acudiría a la manifestación porque no lo veía claro. Pero cuando le viera las orejas al lobo, ella iba a la huelga con la directa puesta y estaba convencida que lo pararíamos todo.

Esta redacción como respuesta le sugirió que hiciera uso de los links que abundan en este blog que hemos tratado siempre de documentar, porque para defenderse siempre conviene hacerlo en un contexto determinado, no a las bravas y con el ánimo encendido. Sin embargo, abriendo los diarios que recogían la manifestación, nos hemos encontrado con otra joya que brillará con fulgor si apretáis el botón izquierdo del ratón justo
aquí.

Nos vamos a ahorrar comentarios sobre compañeros con el carnet político en la boca que apenas pueden vocalizar la palabra independencia sin delatarse. De otra parte, sería interesante que nuestra decana y los otros colegios de abogados que intentan nadar y guardar la ropa, hicieran algo para defenderse ellos solos, porque nosotros bastante tenemos con lo nuestro. Está claro que los colegios son los vilipendiados desde el principio cuando se les acusa de no hacer lo establecido en la Ley 1/96 sobre Asistencia Gratuita. Como decía la decana de Vic, Rosa Maria Varela, lo extraño es que no estuviera toda la abogacía catalana en la manifestación.




Una companya del torn d’ofici ens va fer arribar els seus dubtes sobre la imminència de la reforma, inclús anava més enllà i volia que citèssim la font que ens donava la seguretat i l’aplom del qual fem gala. Perquè és clar, el col.legi diu A i nosaltres diem B, de manera que algú s’equivoca en tot aixó. Apart, ens va fer saber qui hi ha molts i moltes col.legues que estan igual. En fi, que no aniria a la manifestació perquè no ho veia clar. Però quan li veiès les orelles al llop, ella aniria a la vaga amb la directa posada i estava convençuda que ho parariem tot.

Aquesta redacció com a resposta li va sugerir que fes us dels links que abunden en aquest blog que hem tractat sempre de documentar, perquè per a defensar-se sempre convé fer-ho en un context determinat, no a la brava i amb l’ànim encès. De totes maneres, obrint els diaris que recollien la manifestació, ens hem trobat una joia que brillarà amb més fulgor si apreteu el botó esquerre del ratolí just
aquí.

Ens estalviarem comentaris sobre companys amb el carnet polític a la boca que gairebé no poden vocalitzar la paraula independència sense delatar-se. D’una altra part, seria interessant que la nostra degana i els altres col.legis que intenten nedar i guardar la roba, fessin quelcom per defensar-se solets, perquè nosaltres ja en tenim prou amb el què és nostre. Està clar que els col.legis són els vilipendiats desde el principi quan se’ls acusa de no fer el que estableix la Llei 1/96 sobre Assistència Gratuïta. Com deia la degana de Vic, Rosa Maria Varela, el que és extrany és que no hi fos tota l’advocacia catalana a la manifestació.

7 Comments:

At 9:59 a. m., Anonymous Anònim said...

Sugiero a todos los compañeros que antes de leer el artículo de nuestro compañero Ariza y sesenta más, se tome un tiempo buscando sus "curriculums" en google sin ir más lejos. Así de esta manera los insultos que nos profieren les sonaran a chiste, ya que no son más que una burda caricatura hecha por compañeros que visitan asiduamente el Parlament de Catalunya, o que son abogados de CCOO, o estan en listas electorales, en fin, de chiste...

A quien realmente se insulta de forma muy seria en el artículo es a los colegios de abogados, sino reaccionan después de estas manfestaciones, su silencio es muy sospechoso.

POr cierto, un diez para la Decana del Colegio de Vic, por su corage, dignidad e independencia.

 
At 11:11 a. m., Anonymous Anònim said...

La manifestación fue un éxito y contamos con la asistencia de abogados de toda Cataluña, y de la Decana del Colegio de Vic que tiene toda nuestra admiración y respeto. Debemos felicitarnos por el resultado. Es emocionante ver como compañeros de todas las edades, condiciones y colores políticos, luchamos UNIDOS por la independencia y dignidad de los abogados que estamos inscritos en el turno de oficio y por garantizar la calidad en el servicio que se ofrece al ciudadano.

Yo considero que intereses personales y económicos únicamente los tienen los abogados integrados en los despachos que se verán favorecidos por la reforma que pretende la generalitat. Supongo que son estos otros "compañeros" los que ante nuestra unidad y contundencia ven peligrar la reforma y se empiezan a poner nerviosos y pierden los papeles.

En cualquier caso, esta guerra se prevé larga y complicada, por eso hay que seguir luchando y saliendo a la calle y PROTESTAR de una forma tan digna, válida y jurídica tal y como lo estamos haciendo, con escritos, cartas, interviniendo en los medios, saliendo a la calle.

Tenemos un objetivo pendiente: seguir INFORMANDO. Hay abogados que a estas alturas aún no saben nada porque no todos acceden a internet (y por tanto ni leen los e-mails, ni bloggs, ni los foros, y lo que es más grave ni se enteran de las sesiones informativas del colegio) , así que si es preciso picaremos a todas las puertas, utilizaremos el correo convencional, lo que haga falta.

ANIMO COMPAÑEROS!!!!!!!!!!

 
At 12:29 p. m., Anonymous Anònim said...

Bon dia: pel que fa a la manifestació, si tenim en compte del col.lectiu del qual parlem i de la inexistència de precedents, jo també penso que podem parlar d'èxit, però cal seguir insistint i no cansar-nos, per tal d'aconseguir cada cop més gent que s'uneixi a les mobilitzacions. Jo no estic ni a la plataforma ni a l'associació, i voldria felikcitar i agraïr a uns i altres la seva feina, dedicació, hores perdudes i diners gastats, perquè si no fos per aquest grupet de gent, ningú s'hauria movilitzat i ja estariem del tot venuts. Així doncs, felicitats.
Tal com ja he manifestat en algunes ocasions en reunions, segeuixo pensant que caldria informar molt bé a la ciutadania del que està passant. Cal tenir en compte que el nostre col.lectiu té força mala premsa, i podeu comptar el que la gent pensa quant ens veu amb trajes i amb bolsos de 100 euros manifestant-nos! Penso que caldria una campanya informativa als mitjans explicant a la ciutadania les coses amb paraules planeres i senzilles. Crec que això d'independència, la gent no ho deu entendre massa bé. A la gent cal dir.li les coses d'una altra manera, si no volem quedar com uns pesseteros que només volem diners i res més.

Salutacions i ànims. Continuarem endavant.

 
At 1:33 p. m., Anonymous Anònim said...

Quico, és que tens tota la raó i penso més enllà, tot això hauria de servir per revolucionar el mon de l'advocacia i posar fi a moltes coses, entre elles a la creença que tots els advocats som o anem de rics i que ens creiem superiors a la resta de ciutadans(realment hi ha companys que es comporten així). Jo crec que hem de començar a crear una nova manera d'exercir la nostra professió i que inclogui rentar la imatge que ofereix l'advocat. Jo puc anar amb texans i samarreta i camperes i ofererir millor defensa que el company que va amb traje, corbata, maleti i que no et mira ni a la cara perquè et considera ves a saber què. De la mateixa manera s'hauria de fomentar el companyerisme sincer entre els colegues de professió perquè avui en dia FA FÀSTIC.

Però bé...poc a poc...tot arribarà...

En quant a la plataforma, associació i demés, jo vull dir que tampoc pertanyo a cap d'elles, però que aquesta distinció comença a deixar de tenir sentit perquè ara estem TOTS JUNTS en això i els objectius son els mateixos.

NO A LA REFORMA DE L'ASSISTÈNCIA JURÍDICA GRATUITA!!! PER UNA DEFENSA DIGNA I DE QUALITAT, SALVEM EL TORN D'OFICI.

 
At 1:33 p. m., Anonymous Anònim said...

Hem de seguir lluitant ja que sóm l'únic reducte d'independència que queda actualment, l'administració no descansarà fins que no acabi sometent-nos.

Per aquells que ens qualifiquin de "pesseteros", jo els faria una pregunta molt senzilla: Si cobrèssin per la seva digna feina menys de la quarta part del que actualment perceben, invertirien la mateixa energia, ganes i estimul que cobrant el que ara cobren?

El camí de la dignitat és d'anada i de tornada!!!

 
At 6:43 p. m., Anonymous Anònim said...

A los que aun tienen dudas, sabeís que el ICab planea una reunión con los representantes de todos los partidos políticos, pero a que vienen realmente a soltar el discursito para intentar vender votos, como viene sucediendo en el Icab, sin permitirnos ni tan sólo intervenir. Tiene gracia nosotros pagamos el colegio y ellos lo disfrutan si no son actos que se prestan al dialogo y debate con el colectivo mejor se queden en su casa pero no que no invadan la nuestra por favor, el colegio sigue siendo de todos.
NO A LA POLITIZACIÓN DEL ICAB!!! SI A LA INDEPENDENCIA EN TODOS LOS SENTIDOS!!!

 
At 7:05 p. m., Blogger Egea Abogados said...

La justícia que ve

Actes de presentació dels programes electorals

19/09/2006

El Col·legi d'Advocats de Barcelona ha convidat a tots els partits polítics de l'arc parlamentari català per exposar els seus programes en l'àmbit de la Justícia. Si vols saber com serà la justícia en els propers anys no pots faltar-hi.

27 Set. 20h. Josep Piqué (PPC)

3 Oct. 13:30h. José Montilla (PSC)

3 Oct. 19:30h. Artur Mas (CiU)

4 Oct. 19:00h. Salvador Milà (ICV-EUiA)

5 Oct. 13:00h. Josep-Lluís Carod-Rovira (ERC)

No podemos faltar para hacerles preguntas de qué piensan hacer con el Turno de Oficio.

Tenemos que organizarnos las agendas para asistir y coger el MICRO para preguntar. Si por lo que fuera no nos dejan hablar, llevaré el megáfono, supongo que entre la sirena y el volumen de sonido nos responderán...

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home